dav

El futur de la música es debat a una nova edició de Rastres de Futur

El debat ‘Els nous tons de la música’, que s’ha desenvolupat aquest dimarts a la tarda a La Seca Espai Brossa, ha comptat amb les intervencions d’Eli Meoz, membre del grup Yumi Yumi Hip Hop; Guille Milkyway, productor, DJ i creador del projecte La Casa Azul; Aleix Puig, membre del Quartet Brossa; i Jaume Vintró, cap de l’oficina d’operacions de BMAT-Music innovators; amb la moderació d’Eulàlia Solé.

Es tracta d’un acte del cicle de conferències, organitzades per la Fundació Josep Irla i la Revista Mirall, que pretén ser un punt de trobada entre agents del sector cultural. La conversa ha plantejat quin és el futur de la música catalana, en un moment en què les diferents tendències i la digitalització ha provocat un canvi profund en el sector.

La moderador ha obert el debat plantejant quins són els nous tons de la música. Eli Meoz ha explicat que hi ha noves tendències com el trap, que té molt d’impacte i rebuda pels joves. “Si hi ha alguns tons de la música aquests són diversos i múltiples”, considera.

Per Dani Alegret, el futur va cap a multiestilisme, en el sentit que cada cop més hi ha conversions, agermanaments i combinacions que generen noves músiques. Aleix Puig ha dit: “Per nosaltres el gran trencament ha estat tenir la llibertat de provar, més enllà de ser músics clàssics”. I ha afegit que la música del Quartet Brossa es pot vincular amb músiques antigues, però que també són generadors de nous reflexos.

Guille Milkyway considera que s’ha trencat la barrera entre el mainstream i l’uderground, perquè hi ha eines a l’abast de persones no professionals que permeten fer coses amb textura sonora similar al que es pot sentir per la ràdio. “És un bon moment perquè la gent no té tants prejudicis”, ha dit.

També s’ha plantejat com Internet i la tecnologia ha canviat el panorama musical, i si es pot viure de la música. Dani Alegret ha explicat que a Amics de les Arts sí que viuen de la música, especialment dels concerts. “Tenim la sort que venem molts discos, però el que ens dona de menjar i de viure són els concerts”, ha declarat.

Aleix Puig ha complementat: “Amb la crisi de les discogràfiques s’han revaloritzat els concerts”. Per Guille Milkyway, és bonic que moltes persones puguin participar a través de Youtube, però allà hi ha marques que també juguen perquè veuen moviment.

Jaume Vintró ha exposat que la indústria està augmentant i la bossa de diners que genera la música on-line està creixent. “La gent consumeix música legalment, hi ha un retorn econòmic pel músic”, ha dit. I ha afegit que la venda de discos segueix de baixada i que els concerts han crescut.

Dani Alegret ha dit que és interessant que el públic vegi que la feina de músic val diners. “L’administració té feina a subvencionar concerts a la gent que comença i que s’obrin oportunitats”, considera. Sobre l’ensenyament de la música, Eli Meoz creu que la música s’ensenya malament, ancorada a tecnicismes i poc lligada a l’àmbit creatiu.

El proper acte del cicle rastres de futur versarà sobre les narratives transmèdia. Més informació a www.irla.cat/transmedia

Comparteix aquesta noticia