fbpx

Eines 25. Decidir el país: el Procés Constituent

Descarregar (PDF) ↓

“Educació per al lucre, educació per a la llibertat”

Martha Nussbaum.

L’atenció mediàtica sovint fa perdre la perspectiva i situen el que és urgent per sobre del que és important. La immediatesa en què el món occidental viu fa difícil emprendre debats de fons, per exemple, sobre l’educació. La crisi econòmica i les conseqüències envers la població mundial han copat portades i titulars i han continuat deixant de banda àmbits als quals s’ha prestat poca atenció.

L’enfocament marcadament economicista i empresarial que està adquirint l’educació a tots nivells, però sobretot la universitària, pot conduir a una pèrdua de valors que faci més dèbils les democràcies occidentals.

Martha Nussbaum (1947), filòsofa nord-americana experta en filosofia antiga i professora de la Harvard University i la Chicago University, planteja en aquest discurs d’acceptació del doctorat honoris causa de la Universidad de Antioquia, els desafiaments de l’educació entorn a la teoria del desenvolupament humà per formar estudiants no només excel·lents en la seva carrera, sinó també crítics i exigents amb la democràcia.

Comparteix aquest article