Gisela Pou
Teresa Terrades. Professora i escriptora
El curs passat vam fer un exercici amb l’alumnat que consistia a elaborar un eix cronològic de les lectures fetes al llarg de la vida. Cal recordar, ordenar, seleccionar i prioritzar si es vol fer sencera. No som conscients del molt que hem llegit al llarg dels anys. Aquesta línia deixa entreveure tendències personals; l’impacte que han tingut determinats llibres en la nostra escala de valors; com els diferents moments pels quals passem determinen el tipus de lectures i, en defi nitiva, ens dibuixa amb força precisió qui som. Particularment, el més revelador de l’exercici va ser com em va connectar amb la meva infantesa, amb el moment en què vaig aprendre a llegir i a descobrir el plaer de la lectura. I amb aquest fl ashback vaig retornar també a la persona que em va portar a aquest món lector. Algú tan especial com la meva àvia, fi lla d’una família nombrosa de pagès i pobra que va anar a servir a les cases riques de la vila amb només nou anys. Havia anat molt poc a l’escola però tenia un afany enorme per aprendre. Solia escriure en vers i tenia una habilitat destacada per explicar contes.