fbpx

Jornada sobre infraestructures

Sota el títol “Aeroports, rodalies… les infraestructures, un dèficit endèmic a Catalunya?”, experts de l’àmbit econòmic i polític han parlat del futur de les connexions ferroviàries, viàries i aeroportuàries a Catalunya.

La jornada ha començat amb una presentació a càrrec d’Isabel Nonell, vicepresidenta de la Fundació Josep Irla, i de Joan Ridao, president de la Fundació. L’acte central s’ha basat en una taula rodona amb Germà Bel, catedràtic d’Economia Aplicada de la UB; Joan Canals, president de Pulligan International SA; Rafael Echevarne, director de Màrqueting i Desenvolupament de Negocis de l’aeroport de Ciudad Real; Elisenda Paluzie, doctora en Ciències Econòmiques de la UB, i Xavier Roig, empresari i escriptor. La cloenda ha anat a càrrec de Josep Huguet, conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, i de Jordi Portabella, candidat d’Esquerra a l’alcaldia de Barcelona.

Huguet ha destacat que la situació que viu l’aeroport del Prat  “és insostenible, perquè és l’únic aeroport d’Europa que està controlat a distància i que no té una gestió basada en el model d’eficiència empresarial”. Huguet ha afegit que aquesta és “una decisió política destinada a beneficiar Barajas en detriment de Barcelona”.

Per la seva banda, Jordi Portabella ha destacat que “un dels principals problemes que tenim com a país són les infraestructures tant a nivell intercontinental, a nivell de vertebració del territori i a nivell de transport públic”. En aquest sentit, ha explicat que“tenim un bon aeroport a nivell domèstic, però no som ningú en l’àmbit intercontinental; ens trobem amb una xarxa de rodalies precària, una xarxa regional obsoleta, i amb unes carreteres col·lapsades perquè la suma de tots els altres no funciona”.

Portabella també s’ha mostrat convençut que la manca de vols intercontinentals des de Barcelona és degut a una manca de voluntat política, i ha explicat que “l’any 2004 Barcelona tenia dos vols intercontinentals, el gener del 2007 en tenia onze, gràcies a la creació d’un comitè de desenvolupament de rutes”. L’alcaldable per Barcelona també ha apuntat que l’aeroport del Prat “podria tenir 110 vols internacionals si estigués autogestionat” i ha concretat que la capital catalana perd mig milió de pernoctacions l’any pel fet que s’obligui els turistes a utilitzar vols internacionals que surten de Madrid.

Portabella també s’ha referit a l’arribada del TGV a la Sagrera i s’ha mostrat partidari d’ajornar el debat sobre el traçat per després de les eleccions. Portabella ha explicat que està convençut que la proposta d’Esquerra de fer passar el TGV per Aragó “és la millor de les propostes” i ha explicat que “Esquerra és l’únic partit que no ha variat la seva opinió des del principi”.

Comparteix aquesta noticia