fbpx

Huguet aposta per una promoció turística sense complexes basada en la identitat

Josep Huguet aposta per una promoció turística ‘sense complexes’ basada en la identitat i en la projecció internacional de l’imaginari com a factor clau per posicionar Catalunya com a destinació turística competitiva. El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa ha realitzat avui aquestes declaracions en l’acte inaugural de la Jornada “Turisme d’identitat. Qualitat i competitivitat”, que ha organitzat la Fundació Josep Irla al Museu d’Història de Catalunya.

En aquest marc, Huguet ha assenyalat “la necessitat d’apostar per una promoció turística basada en la tradició i la identitat, generadora de noves oportunitats de negoci i de vertebració social”. Segons el conseller “el turisme és una activitat clau en la construcció de l’economia de la identitat”, que possibilita “la regeneració del paisatge i l’entorn, la reafirmació de l’orgull i autoestima i la revalorització dels elements identificadors de la cultura local, tangibles i intangibles, en ús o en desús”.

En aquest sentit, Huguet ha destacat la creació de la Ruta dels Castells de la Marca, un projecte impulsat per la Direcció General de Turisme que té per objectiu “crear un gran producte turístic d’abast nacional al voltant dels castells catalans, un dels elements més destacats del patrimoni monumental de Catalunya”.

Aquesta nova ruta turística inclou un recorregut per les fortificacions d’una vintena de comarques que van vigilar la frontera entre els comtats catalans i la Catalunya islàmica durant més de 200 anys, entre els segles X i XI. L’itinerari s’organitzarà en funció dels sistema defensiu dels castells de frontera que cobreixen bona part del país (de la Catalunya nova), des de la Marca del Llobregat fins el Gaià , les terres de Ponent, i la Catalunya novíssima dels castells templers i hospitalers de les terres de l’Ebre.

El projecte es durà a terme en els propers 3 anys, i està previst una aportació de 800.000 euros. El conseller ha explicat que “el primer pas d’aquesta gran ruta ha estat la posada en marxa de la Ruta dels Castells de Sió”, a través de les comarques de la Segarra, l’Urgell i la Noguera al que la Direcció General de turisme ha destinat enguany 270.000 mil, amb l’objectiu de posar en valor els castells i els pobles emmurallats de la conca del riu Sió, des del seu naixement fins a Balaguer.

La creació de la Ruta dels Castells de la Marca respon a un mandat del Pla Estratègic del Turisme a Catalunya 2005-2010, que entre altres estratègies de desenvolupament turístic de l’interior del país, preveu crear grans rutes nacionals. L’objectiu d’aquestes rutes nacionals és posar en valor el patrimoni cultural, natural i històric del país, des d’una perspectiva integradora que comprèn des del paisatge fins a la història, la gastronomia i els productes de la terra.

Aquesta jornada ha comptat també amb la participació del director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, a més de destacats representants del món turístic, cultural i empresarial català i d’arreu d’Europa. Entre ells Roger Carter, Director General de TEAM Tourism Consulting, consultoria internacional de turisme amb base a Escòcia, que ha realitzat una conferència sobre aspectes operatius i estratègics de destinacions i marques turístiques. Roger Carter ha estat gerent de la junta de Turisme d’Edimburg, director de la junta de Turisme “Heart of England”, i director de Recerca i Planificació a la Junta de Turisme d’Escòcia.

La Jornada també ha celebrat una taula rodona moderada pel director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, on hi ha participat Jaume Tàpies, president de Relais Chateaux, Xavier Nadal, president de Pimecava, Manel Miró, soci Consultor de Stoa, i Jordi Tresserras, coordinador de cursos de post grau en Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona.

Comparteix aquesta noticia